Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Jak przyciągnąć tłumy chętnych do pracy

Data: 2014-05-28 00:00:00
Jak przyciągnąć tłumy chętnych do pracy

Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi  umiejętnie wdrożony employer branding. O zaletach tej strategii powoli przekonują się także polskie firmy. Już prawie jedna czwarta polskich przedsiębiorców dostrzega korzyści związane z posiadaniem jasno określonej strategii kształtowania wizerunku pracodawcy.




Czym jest employer branding i jakie płyną z niego korzyści? Celem employer branding jest zbudowanie pozytywnego i spójnego wizerunku firmy jako pracodawcy, wśród pracowników, kandydatów na rynku pracy oraz klientów i partnerów biznesowych. Narzędzi służących osiągnięciu tego celu jest mnóstwo, od internetowej zakładki „kariera” na stronie firmy, po szeroko zakrojone kampanie promocyjne w mediach. - Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że elementem budowania wizerunku przedsiębiorstwa jest także odpowiednio prowadzona rekrutacja pracowników. Lakoniczne ogłoszenia wypełnione frazesami w rodzaju: „dynamicznie rozwijająca się, międzynarodowa firma” nie wzbudzą w potencjalnych kandydatach chęci przynależności do firmy – mówi Marcin Kotus z Feender.com. - Bardzo często ogłoszenia kończą się zdaniem „odpowiemy jedynie na wybrane oferty”. Umacnia to w kandydatach poczucie, że nie są traktowani do końca poważnie. Firmy stosujące strategię employer branding nie pozwalają sobie na ignorowanie żadnego kandydata. Nagłe zerwanie kontaktu również nie wchodzi w grę. Dobrze potraktowany potencjalny pracownik, nawet jeśli nie otrzyma wymarzonego stanowiska, wyniesie z całego doświadczenia bardzo pozytywną opinię o firmie, którą będzie powielał w swoim otoczeniu – dodaje Kotus.


Wyróżnij się z tłumu

Narzędzia stosowane w strategii employer branding znacznie wykraczają poza sam proces rekrutacji pracowników. Tradycyjnie mnóstwo opcji działania dostarcza internet, będący naturalnym kanałem dotarcia do interesującej nas grupy docelowej. Szalenie istotna jest umiejętna promocja firmy w wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych, na których potrzeby dobrze jest tworzyć odpowiednie materiały promocyjne. Filmy, gry czy relacje z eventów pracowniczych pomogą nam zbudować wizerunek firmy jako przyjaznego miejsca pracy.

Employer branding obejmuje również działania wykraczające poza świat wirtualny. Wiele firm zdaje sobie sprawę z potrzeby zaistnienia w świadomości młodych ludzi, stąd organizowanie specjalnych akcji promocyjnych na uczelniach wyższych. Równie istotne jest aranżowanie w firmie dni otwartych, udział w targach pracy oraz umieszczanie ogłoszeń o pracę w prestiżowych wydawnictwach prasowych. Nie da się jednak zaprzeczyć, że ogłoszenia prasowe odchodzą powoli do lamusa, a największe pole do popisu daje internet.


Strategia skazana na sukces

- Firma, która chce budować wizerunek dobrego pracodawcy nie może bać się zewnętrznej weryfikacji. Wiele portali i wydawnictw organizuje konkursy i plebiscyty dla najlepszych pracodawców. Zdobycie takiego wyróżnienia jest dla firmy bezcenne i zapewnia stały dopływ wartościowych kandydatur – mówi Marcin Kotus.

Wysokie zainteresowanie wśród najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do pracy to istotna, jeśli nie najważniejsza korzyść związana z wdrożeniem strategii employer branding. Dzięki pozytywnie odbieranemu wizerunkowi pracodawcy znacznie zwiększa się ilość aplikacji, składanych nawet bez wcześniejszego informowania o wakatach w firmie.

- Employer branding przynosi korzyści każdemu pracodawcy, niezależnie od rozmiaru i profilu działalności. Podobnie jak w przypadku każdej związanej z wizerunkiem strategii długoterminowej, nie jesteśmy do końca w stanie przewidzieć, w jaki sposób zaprocentują nasze działania – mówi Kotus. – Z całą pewnością employer branding niweluje ilość negatywnych opinii o firmie, wzrasta także zainteresowanie mediów naszą działalnością. Szalenie istotną kwestią są zmiany zachodzące w środowisku wewnętrznym. Jak wynika z badań 80% pracodawców uważa, że główną korzyścią z posiadania spójnej strategii employer branding jest spójna komunikacja. Oprócz tego zwiększa się poziom motywacji osób zatrudnionych w naszej firmie, które dobrowolnie stają się ambasadorami swoich miejsc pracy. Poprawiają się także wskaźniki retencji pracowników. Poza tym, firmie o pozytywnym wizerunku łatwiej jest przyciągać strategicznych partnerów biznesowych. Co ciekawe, udowodniono także zależność pomiędzy wysokimi wynikami w rankingach najlepszych miejsc pracy, a  dobrą ceną akcji giełdowych przedsiębiorstwa. Korzyści jest wiele, a wszystkie przekładają się na to, co dla każdego pracodawcy najważniejsze: zysk – ekspert z Feender.com.

Nie ma wątpliwości, że wdrażanie strategii employer branding powinno być priorytetem dla każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Staranny dobór mediów, w których zamieszczamy ogłoszenia o pracę oraz odpowiednia treść w nich zawarta – to pierwsze kroki na drodze do budowania wizerunku dobrego pracodawcy.

Komentarze

Twój komentarz może być pierwszy!

Ostatnie w kategorii Odpowiedzialny pracodawca

  • Baza ludzi odrzuconych

    Baza ludzi odrzuconych

    Ignorowanie kandydatów odrzuconych, bez względu na stanowisko, może mieć negatywny wpływ na kolejne rekrutacje oraz wyniki biznesowe całej firmy.

    Data: 2015-09-08 21:01:06, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Atmosfera w pracy kluczowa dla kandydatów. Wynagrodzenie schodzi na dalszy plan

    Atmosfera w pracy kluczowa dla kandydatów. Wynagrodzenie schodzi na dalszy plan

    Jeszcze w 2004 roku decyzja o podjęciu nowej pracy podyktowana była głównie zakresem przyszłych obowiązków i oferowanym wynagrodzeniem.

    Data: 2015-06-09 12:29:54, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Promocja zdrowia w miejscu pracy

    Promocja zdrowia w miejscu pracy

    Promocja zdrowia i profilaktyka zdrowotna w miejscu pracy to skuteczna strategia wspierania rozwoju każdej firmy. Działania takie przynoszą wymierne oszczędności dla budżetu, gospodarki i pracodawcy.

    Data: 2015-05-29 09:18:28, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Gdy szef każe pracować dłużej, czyli kiedy powiedzieć „nie” nadgodzinom

    Gdy szef każe pracować dłużej, czyli kiedy powiedzieć „nie” nadgodzinom

    Zdarzają się sytuacje, kiedy musimy zostać w pracy dłużej. Niektórzy pracownicy traktują to jako możliwość wykazania się, dodatkowego zarobku, inni woleliby poświęcić ten czas na życie prywatne. I choć w niektórych przypadkach,..

    Data: 2015-04-09 00:00:00, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca

Podobne artykuły

  • Pracuj, a dostaniesz... darmowy grób

    Pracuj, a dostaniesz... darmowy grób

    Darmowa kwatera na cmentarzu, zgrzewka ulubionego piwa, skok na bungee lub urlop na sklejenie „złamanego serca” - tak pracodawcy motywują na świecie pracowników do pracy. W Polsce, w ciągu najbliższego roku 15 proc. firm deklaruje, że

    Data: 2014-02-22 00:00:00, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Pracowniku, zostań z nami – czyli jak zapobiec fluktuacji pracowników?

    Pracowniku, zostań z nami – czyli jak zapobiec fluktuacji pracowników?

    Pracownicy stanowią najwyższą wartość każdej firmy. Swoją wiedzą i umiejętnościami determinują postęp i rozwój przedsiębiorstwa, dlatego troska o warunki ich pracy, dobre samopoczucie i komfort powinna stać się priorytetem każdego..

    Data: 2014-08-27 00:00:00, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Atmosfera w pracy kluczowa dla kandydatów. Wynagrodzenie schodzi na dalszy plan

    Atmosfera w pracy kluczowa dla kandydatów. Wynagrodzenie schodzi na dalszy plan

    Jeszcze w 2004 roku decyzja o podjęciu nowej pracy podyktowana była głównie zakresem przyszłych obowiązków i oferowanym wynagrodzeniem.

    Data: 2015-06-09 12:29:54, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca
  • Stress interview, czyli gdzie leżą granice wytrzymałości kandydatów?

    Stress interview, czyli gdzie leżą granice wytrzymałości kandydatów?

    Wywoływanie stresu na spotkaniu rekrutacyjnym może być przemyślaną strategią pracodawcy lub agencji pracy. Rekruterzy chcąc sprawdzić, jak dany kandydat zareaguje w nieprzyjemnej sytuacji spóźniają się celowo na rozmowę kilkadziesiąt minut,..

    Data: 2013-09-01 00:00:00, Kategoria:Odpowiedzialny pracodawca