Zawodowe preferencje polskich specjalistów i menedżerów zmieniają się tak samo, jak rynek pracy na przestrzeni ostatnich lat. Dzisiaj mamy do czynienia z kandydatem coraz bardziej świadomym, wymagającym, a także coraz trudniejszym do pozyskania. Okazuje się, że jednak diabeł nie tkwi tylko w pieniądzach…
Już ostatnia edycja badania Najbardziej Pożądani Pracodawcy wykazała, że dla polskich specjalistów i menedżerów liczy się nie tylko wielkość i prestiż firmy czy wysokość wynagrodzenia. Coraz częściej najbardziej pożądana jest ta organizacja, która może wykazać się stabilizacją zatrudnienia oraz korzystnym dla pracownika stylem zarządzania i kulturą organizacyjna.
– Dla specjalisty czy menedżera, wysokość wynagrodzenia jest tylko jedną ze składowych elementów najsilniejszych stron przedsiębiorstwa, co więcej – jak się okazuje – nie najważniejszą. Doświadczeni pracownicy chcą pracować w przyjaznej atmosferze w której będą mogli się wykazywać i rozwijać – podkreśla Marta Tobiasz z Antal HR & Admin. Dodaje, że świadome tego przedsiębiorstwa na rynku wykorzystują odpowiednie narzędzia HR nie tylko po to, by poprawić samą jakość pracy. Zdają sobie także sprawę, że zadowolenie pracownika może tylko procentować, bo to właśnie pracownicy są największymi ambasadorami marki w kontaktach z innymi.
Preferencje się zmieniają?
Artur Skiba, prezes Antal International oraz wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia podkreśla, że badani respondenci – czyli specjaliści i menedżerowie – to wyjątkowa grupa na rynku pracy. – Reprezentują, wieloletnie i bogate doświadczenie zawodowe, co powoduje, że są świadomi rynku i posiadają szeroką wiedzę o pracodawcach – zauważa Artur Skiba i dodaje: – Tegoroczne badanie już trwa, respondenci odpowiadają nie tylko telefonicznie, ale także wypełniają ankiety w formie on-line. Liczymy na jak największa liczbę odpowiedzi, by jeszcze precyzyjniej pokazać obraz rynku, dlatego zachęcam do wzięcia udziału w badaniu – podkreśla