Najwyższe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy działów obsługi klienta zatrudnieni w IT - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2012 roku.
Dane o zarobkach w wybranych branżach oraz województwach
Mediana wynagrodzeń w działach obsługi klienta wyniosła w 2012 roku 3 000 PLN. Dodatkowo warto zaznaczyć, iż jedna czwarta pracowników otrzymywała pensje poniżej 2 100 PLN, a zarobki kolejnych 25% z nich przekroczyły wartość 4 603 PLN.
Zdecydowanie najwyższy poziom płac w omawianych działach odnotowano w przypadku takich branż jak IT oraz media, wydawnictwa reklama i PR. Wyniosły one odpowiednio 4 000 oraz 3 958 PLN. Na drugim końcu znalazły się natomiast takie sektory gospodarki jak służba zdrowia (2 500 PLN), handel (2 500 PLN) oraz kultura i sztuka (2 300 PLN).
Tweet